Obchodné podmienky
Internetový obchod Textil 4 Hotel prevádzkuje Daniel Korpas zapísaný na Živnostenskom úrade Frýdek Místek.
IČO: 68942150 sídlom Bruzovice 287 739 36,
Tel/fax: +420 776 246 375
e-mail: info@textil4hotels.cz
platné s účinnosťou od 1.1.2020
I. Úvodné ustanovenia
Obchodné podmienky (ďalej tiež „OP“) upravujú zmluvné vzťahy medzi firmou Textil 4 Hotels, (ďalej len „predávajúci“) a kupujúcim vzniknuté pri uzatváraní kúpnej zmluvy av súvislosti s ňou prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho, ktorý je umiestnený na webovej stránke www.textil4hotels.cz.
OP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Ak sú v kúpnej zmluve dojednané odlišné dojednania, majú prednosť pred znením OP. S týmito obchodnými podmienkami má kupujúci možnosť sa zoznámiť pred odoslaním svojej objednávky a je na ne dostatočne vopred upozornený. Kupujúci odoslaním svojej objednávky potvrdzuje, že sa s týmito obchodnými podmienkami zoznámil a že s nimi súhlasí.
Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.
Všetky zmluvné vzťahy sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
II. Uzatvorenie kúpnej zmluvy, objednávka
Predávajúci prezentuje na webových stránkach svojho internetového obchodu tovar, ohľadne ktorého je možné uzatvoriť kúpnu zmluvu. Elektronická prezentácia tovaru však nie je ponukou na uzavretie kúpnej zmluvy, ale iba výzvou na podávanie ponúk. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy robí kupujúci svojou objednávkou.
Kupujúci je oprávnený tovar objednávať na webových stránkach internetového obchodu zo svojho zaregistrovaného účtu alebo aj bez svojej predchádzajúcej registrácie.
Pri registrácii svojho účtu aj pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky požadované údaje. Akúkoľvek zmenu údajov svojho účtu zadaných pri registrácii je kupujúci povinný ihneď aktualizovať.
Prístup k účtu kupujúceho je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci nie je oprávnený umožniť používanie svojho účtu tretím osobám a zaväzuje sa neoznámiť tretej osobe svoje užívateľské meno ani heslo. Predávajúci môže účet kupujúceho zrušiť najmä v prípadoch, keď zistí nesprávnosť alebo nepravdivosť údajov zadaných v účte, ďalej tiež, ak poruší kupujúci svoje povinnosti alebo kupujúci svoj účet po dobu dlhšiu ako 6 mesiacov nevyužíva.
Objednávka sa vytvorí k tovaru, ktorý kupujúci vložil do elektronického košíka internetového obchodu predávajúceho.
Kupujúci je povinný v objednávke uviesť svoju platnú emailovú adresu a telefónne číslo pre ďalšiu komunikáciu s predávajúcim, ďalej svoje meno a priezvisko, adresu bydliska a prípadne adresu dodania, ak sa líši od adresy bydliska.
Tovar ponúkaný v internetovom obchode predávajúceho je možné na základe priania kupujúceho po dohode s predávajúcim upraviť.
Kupujúci si v objednávke volí požadovaný spôsob doručenia či vyzdvihnutia objednávaného tovaru a spôsob platby, v tej súvislosti je informovaný o ďalších nákladoch spojených s dodaním tovaru.
Pred odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdením jej dokončenia má kupujúci možnosť v súhrne zadanej objednávky zisťovať a spätne opravovať chybné údaje vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky.
Po dokončení objednávky je objednávka odoslaná predávajúcemu, ktorý jej obdržanie bezodkladne potvrdí kupujúcemu elektronickou poštou na emailovú adresu uvedenú v objednávke či registrovanom účte kupujúceho. Táto správa je automaticky generovaná pre informáciu kupujúcemu, že predávajúci jeho objednávku obdržal, ale nezaväzuje predávajúceho k dodaniu objednaného tovaru.
Po spracovaní objednávky odošle predávajúci kupujúcemu elektronickou poštou na emailovú adresu uvedenú v objednávke či registrovanom účte kupujúceho ďalší email, ktorým prijme objednávku kupujúceho, čím dôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy.
Predávajúci si vyhradzuje objednávku neprijať pri vyčerpaní zásob objednaného tovaru alebo straty schopnosti plniť. Predávajúci tiež nie je povinný kúpnu zmluvu uzavrieť, ak je objednávaný tovar, u ktorého došlo k zvýšeniu jeho ceny zo strany dodávateľa predávajúceho, či je predávajúcim ponúkané za zjavne chybnú cenu, ktorou sa rozumie cena minimálne o 50 % nižšia ako obvyklá cena, za ktorú sa predáva u tretej osoby, v dôsledku ktoré dochádza k zníženiu oproti pôvodnej cene.
Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) sa nelíšia od základnej sadzby a kupujúci ich hradí sám.
Kúpna zmluva (respektíve objednávka a prípadná emailová akceptácia), ktorej súčasťou sú aj obchodné podmienky, je po uzavretí archivovaná u predávajúceho v elektronickej forme iba do odoslania tovaru a nie je prístupná.
III. Cena tovaru a platobné podmienky
Na internetovom obchode predávajúceho je označený tovar s popisom jeho hlavných vlastností a ceny, ktorá je uvedená vrátane všetkých daní a poplatkov za tovar.
Internetový obchod obsahuje taktiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru, ktoré platia zvlášť pre dodanie v rámci územia Slovenskej republiky Na iné miesta doručenia tovaru mimo SR alebo ČR negarantuje predávajúci ceny uvedené na svojich webových stránkach.
Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru je možné uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
v hotovosti na dobierku v mieste dodania tovaru,
platba vopred bankovým prevodom na účet u RB 3739293001 / 5500
Náklady spojené s dodaním tovaru hradí kupujúci v nasledujúcej výške:
Dopravné je účtované čiastkou 100 Kč + DPH
PRE ZÁSIELKY NAD 2500 KČ JE DOPRAVA ZADARMO.
Platba pri prevzatí hotovosťou či kartou je spoplatnená čiastkou v hodnote 1% súhrnu objednaného tovaru bez DPH.
Pri objednávke rozmerných produktov ako sú najmä prešívané súpravy alebo matrace sú náklady na dopravu konzultované s nakupujúcim individuálne.
V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby bankovým prevodom alebo platobnou kartou je kúpna cena splatná do 3 dní od potvrdenia objednávky predávajúcim. Tento spôsob úhrady kúpnej ceny je považovaný za zálohovú platbu na kúpnu cenu.
Kupujúci je povinný cenu tovaru uhradiť, aj keď nemal možnosť vopred si tovar prezrieť.
Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
Pri objednávke rozmerných predmetov ako sú napríklad prešívané produkty sa náklady na dopravu počítajú individuálne.
IV. Preprava a dodanie tovaru
Predávajúci sa zaväzuje dodať objednaný tovar do 14 pracovných dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.
Ak je kúpna cena za tovar kupujúcim už zaplatená a predávajúci nedodá tovar v stanovenej lehote, je kupujúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
Ak nebola kúpna cena za objednaný tovar uhradená kupujúcim v termíne splatnosti, je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
Pri zvolenom spôsobe dodania tovaru prepravou je kupujúci povinný pri odovzdaní tovaru skontrolovať obal dodaného tovaru a akékoľvek zistené závady ihneď oznámiť prepravcovi s tým, že pri zistení porušenia obalu tovaru takým spôsobom, ktorý svedčí o neoprávnenom zásahu do zásielky, alebo v prípade zistenia iných skutočností, z ktorých možno usudzovať na porušení tovaru.
Ak neprevezme kupujúci objednaný tovar dodávaný jeho odoslaním, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy. Ak pristúpi predávajúci z dôvodu stojacich na strane kupujúceho k opakovanému doručovaniu objednaného tovaru, zaväzuje sa kupujúci uhradiť predávajúcemu náklady mu tým vzniknuté.
V. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní, ktorá beží odo dňa prevzatia tovaru, prípadne odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je predmetom kúpnej zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť v lehote 14 dní predávajúcemu odoslané. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zaslať na adresu Textil Hotels Potoční 1091, 73801 Frýdek Místek, či na emailovú adresu info@textil4hotels.cz.
V prípade odstúpenia od zmluvy znáša kupujúci náklady spojené s vrátením tovaru späť predávajúcemu. Predávajúci je povinný zaslať peniaze kupujúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy bude doručená zásielka s vráteným tovarom.
Kupujúci zodpovedá iba za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je nutné s ním nakladať na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami tovaru. Nárok na úhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
Kupujúci nemôže v súlade s § 1837 Občianskeho zákonníka odstúpiť okrem iného od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu,
VI. Práva z chybného plnenia
Právo kupujúceho z vadného plnenia zakladá vada, ktorú má vec pri jej prevzatí kupujúcim, hoci sa prejaví až neskôr. Právo kupujúceho založí aj neskôr vzniknutá vada, ktorú predávajúci spôsobil porušením svojej povinnosti.
Ak je chybné plnenie podstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo:
na odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci,
na odstránenie vady opravou veci,
na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo
odstúpiť od zmluvy.
Kupujúci oznámi predávajúcemu, aké právo si zvolil, pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak žiadal kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak predávajúci neodstráni vady v primeranej lehote alebo ak oznámi kupujúcemu, že vady neodstráni, môže kupujúci požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť.
Ak je vadné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo na odstránenie vady, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
Ak nezvolí kupujúci svoje právo včas, má práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
Ak je vadné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo na odstránenie vady, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
Ak neoznámil kupujúci vadu veci včas, stráca právo odstúpiť od zmluvy.
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ani požadovať dodanie novej veci, ak nemôže vec vrátiť v tom stave, v akom ju dostal. To neplatí,
ak došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady veci,
ak použil kupujúci vec ešte pred objavením vady,
ak nespôsobil kupujúci nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave
ak predal kupujúci vec ešte pred objavením vady, ak ju spotreboval, alebo ak pozmenil vec pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vráti kupujúci predávajúcemu, čo ešte vrátiť môže, a dá predávajúcemu náhradu do výšky, v ktorej mal z použitia veci prospech.
VII. Záverečné ustanovenia
Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 občianskeho zákonníka.
Kupujúci súhlasí s oznámením a spracovávaním osobných údajov, tj. akýchkoľvek údajov týkajúcich sa kupujúceho v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 101/2000 Zb., o ochrane osobných údajov, v znení neskorších predpisov, a najmä súhlasí s tým, že jeho osobné údaje (najmä meno, priezvisko, rodné číslo, adresa, IČO, sídlo, telefónne číslo) budú využívané na realizáciu práv a povinností z kúpnej zmluvy a na účely vedenia registrovaného účtu. ová zasielanie. Osobné údaje kupujúceho nemôžu byť mimo naplnenia kúpnej zmluvy oznámené tretej osobe bez súhlasu kupujúceho. Osobné údaje budú spracovávané po dobu neurčitú.
Kupujúcemu môže byť doručované na emailovú adresu elektronickej pošty uvedenú v jeho užívateľskom účte či objednávke
VIII. Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu
Vážený spotrebiteľ, ak sa domnievate, že sme Vás poškodili, alebo nedostáli svojim záväzkom, píšte na našu emailovú adresu info@textil4hotels.cz
Ak sa nám nepodarí spor vyriešiť priamo, na základe Zákona č. 378/2015, ktorým sa mení Zákon č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa máte tiež právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu.
Subjektom (ADR) mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov medzi obchodníkom a spotrebiteľom, je Česká obchodná inšpekcia, alebo iný subjekt poverený Ministerstvom priemyslu a obchodu, pozri http://www.mpo.cz/dokument169867.html.
U Českej obchodnej inšpekcie, má spotrebiteľ možnosť podať návrh prostredníctvom on-line formulára, dostupného na internetových stránkach Českej obchodnej inšpekcie: https://adr.coi.cz/sk.
Spotrebiteľ môže podať návrh na Českú obchodnú inšpekciu alebo poverený subjekt najneskôr do 1 roka odo dňa, keď uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho prvýkrát.
Spotrebiteľ môže podať návrh aj prostredníctvom platformy mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov EÚ, ktorá je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK. Návrh tu môže podať iba spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ.
Ak sporné strany nie sú spokojné s kvalitou mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu a domnievajú sa, že v priebehu konania došlo k porušeniu Pravidiel pre mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov, môžu podať sťažnosť na adresu Ministerstva priemyslu a obchodu alebo na emailovú adresu adr@mpo.cz.
V prípade cezhraničných sporov spotrebiteľom pomáha v prístupe k príslušnému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov Európske spotrebiteľské centrum Česká republika.
Náklady spojené s mimosúdnym riešením spotrebiteľských sporov si strany znášajú samy